måndag 26 oktober 2009

Vinster och Vinster

Sista dagen på Kviberg. Till stöd för Handikappidrottförbundet blev vi utställare på fredagen erbjudna att köpa lotter. Man kunde vinna symaskiner. Lotterna kostade 100 kronor styck och vi köpte två var, Cecilia och jag. Sen köpte jag en till för att lilla Michelle som sålde var så oemotståndlig. På just den lotten stod det 86. Jag kände direkt att det var ett magiskt nummer. Cecilia, däremot, hade fått två fullkomligt odugliga nummer. 10 och 92. Riktiga skitnummer, som hon sa. Jag visste redan på lördagen att jag skulle gå från mässan på söndagen med en symaskin. Ty dragningen skulle ske på söndag morgon.

Men något konstigt hände. Nummer 86 visade sig vara en nitlott. Nummer 10 däremot - grattis Cecilia, liksom. Sjukt avundsjuk. Blev jag. Hon däremot, blev glad. Det gjorde visst inget att hon redan har 4 symaskiner hemma hos sig...

Nå, jag visste ju att det var en vinnardag för mig. Det var väl något annat jag skulle få då...

Jag gick runt bland montrarna. Hittade fina silversmycken med infattade stenar, och tänk! Där var ett annat lotteri! HA! tänkte jag och köpte de tre sista lotterna. Och såklart, en av lotterna var en vinst! Jag visste det!

Du får välja en av de här, sa flickan i montern och lyfte fram en träbricka med små stenbitar i som hon gömt bakom disken. Jag hade vunnit en sten. Jag fick välja mellan en grå, en grå eller några andra grå. Jag valde en grå.

Här ser ni en glad Cecilia.
Och våra vinster.
En symaskin,
och en sten.

En gotländsk sten...

Sen sålde jag knappar.
Cecilia sålde band. Och resår.
Tio meter till en herre som behövde
förnya några byxor han hade hemma.
Man skulle kunna tro att han var tjock.
Det var han inte.
Han måtte ha många byxor.

Svenska kvalitetsprodukter.
Görs de idag?

Sen gick jag in i M:s garderob och blev glad igen.
Inspirerande kreativ människa!
Kolla snygga visitkorten:

Här är hon själv, till höger.
Hennes lilla vän var bedårande söt.

Till slut tog mässa slut.
Tur för mig att fina L-et ville hjälpa till.
Det kan ta sån tid att packa ihop lite knappar.

Mina specialbyggda knapplådsplank funkade bra.
Nu sitter de på väggen i butiken!

Tack alla ni som kom till Kviberg!
Ni spred en skön glädje omkring oss!
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar