onsdag 27 maj 2009

Rosenklänningar och pelargoner på Picchus

Min syster och jag växte upp i Upplands Väsby. Där finns ett gammalt apotek. Det sades att det spökade där, att det var den en gång knivhuggne apotekaren som gick igen. Nu har det Gamla Apoteket blivit café och keramikverkstad och om det driver omkring ett och annat litet spöke där är det bara goda vibbar de sprider.

Den 27:e maj var det dags för vårens årliga pelargonutställning i Caféets vackra trädgård och att syrran lastar bilen full med kläder och smycken för att ta ett par rum på övervåningen i besittning har liksom också blivit tradition. Jag åkte dit för att få vara med!


Min kära syster Maria Lindberg och det Gamla Apoteket, numera Café Picchus.

Pelargoner i långa rader.

Pelargonsugna människor i långa rader.

Marit och Birgitta har lagat dagens godaste soppa.
Lisa och Bittan har valt Marias blåaste kläder.

Rosa rosenklänning.

Rosa rosor och randiga toppar.

Klädsugna kvinnor.

Sötaste Lena som sköter kassan så bra.

Söt syster skrattar.

Bittan Mia och Jenny
med garanterat Fairtrade på huvudet.
Mera rosor.
Ett fint tyg från Farbror Henry har kommit till heders.

Vissa saker passar bara så himla bra ihop!

Sen fick jag åka hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar