tisdag 2 juni 2009

Kära, kära kunder!

Vissa kvällar, ganska många, när jag låser dörren till butiken gör jag det uppfylld av en enorm känsla av tacksamhet. Så många magiska möten... Jag är tagen av alla fina människor och i hjärtat rörd över historierna de låter mig få ta del av. Tack. Att få ha den här butiken och få uppleva detta, fint och stort är det.

För att nämna några:
Det undebart rara paret som osjälviskt sålt sitt älskade hus för att de tyckte att det var en självklarhet att nya människor skulle få glädjen att leva i det, att nya små barn skulle få tumla runt i den vackraste av trädgårdar.

Och så den söta kvinnan som piffade upp en vit kofta med två bakelseknappar för ett par veckor sedan; idag kom hon tillbaka med en jättefin linkofta hon stickat för 20 år sedan, men som blivit liggande knapplös. Nu när hon hittat till mina knappar fick hon lust att plocka fram den och vi letade fram några riktiga finingar i pärlemostuk som passade så himla bra.

En annan knappkund som kom in i en urvacker hemvirkad topp hittade, förutom några knappar, en grön Tricia-klänning som hon blev så ljuvligt söt i.

Precis innan stängningsdags kom B och M och smittade mig med sina glada skratt. B som ska på bröllop i Italien om en vecka blev superfin i en vit Joy-klänning med rosa sjal till...

...och en Joy ballonkjole i cerise kan man ju ha när som helst.
M föll för Tricias ballonkjole i lavendel, en färg som var SÅ mycket hon. Jag fick veta att den kommer matcha hennes plånbok, (i ålskinn!) som hon köpt för att den hade just den färgen.
Jag bara älskar när "mina" kläder hittar
hem och jag får vara med om det!

Thorbergs prickiga läsglasögon är svåra att motstå,

särskilt om man som B har en hund som
tuggat sönder dem man har hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar