måndag 15 juni 2009

Deklarationspärs

Det blir inga fler utflykter för mig till bokföringshjälpen på andra sidan stan. Inga alls faktiskt.

Efter, jag vet inte hur många obesvarade samtal, och lika många desperata hallå-hur-går-det-med-min-deklaration-dagar har jag nu fått den. Tre timmar innan den ska vara inlämnad hos Skatteverket. Lite sent, känns det. Lite åt skogen för sent.

Finns ju inte mycket utrymme att kolla igenom den i lugn och ro liksom. Inget alls faktiskt.
När jag talade om för honom att det hade varit bättre för mig om han hade tackat nej till mitt uppdrag såg han ut som ett frågetecken: "Vadå, vi hann ju!" och "Det är ju faktiskt den här verkligheten vi lever i."

Jag tänker byta den verkligheten. Mot någonting lugnare. Så tänkte jag när han försvann iväg med min deklaration och 90 andra han skulle lämna inatt.

Sen tänkte jag på ett litet ljuvligt flickebarn
som jag får låna ibland och blev god igen.

3 kommentarer:

  1. Såna bokförare borde få sig ett popcorn i näsan! Det finns många mycket bättre, hoppas du får hjälp med att hitta en sån

    SvaraRadera
  2. Vad kul att läsa din blogg, jag visste inte ens att du hade en! Nu ska jag lägga den till min blogglista.
    Tyvärr tror jag inte koftan passar dig heller, om du inte lagt på dig ca 20 kg sen jag såg dig senast ;) Men tack för erbjudandet!

    SvaraRadera
  3. vad kul att du oxå har en blogg! Kommer och köper fler knappar o dragkedjor någon dag!

    SvaraRadera