onsdag 17 juni 2009

Bästa uppdragsgivarna

Det finns dagar då jag lämnar min butik för en stund. Det är dagar när jag ska göra något helt annat än att sälja kläder. De dagarna säljer jag min röst.
Det är en ynnest att få komma till TMP.
Alltid lika roligt.
Varje gång jag varit där är jag varm och glad i hjärtat.
Världens bästa uppdragsgivare är ganska lika.
Världens bästa studiotekniker kan man se skillnad på.
Idag övade vi oss på samiska ortnamn.
Ubmeje Tjeälddie var ett av dem.
Vi har övat klart nu.
Storuman och Sorsele ligger i Västerbotten.
Min far är uppvuxen där.
Imorse innan jag talade med honom hade jag en förhoppning;
att han skulle kunna ge mig några tips,
till exempel att alltid betona första stavelsen eller något annat listigt.
Förhoppningen försvann fort.
Han sa att om jag gissade mig fram till de samiska namnens uttal
så kunde jag vara säker på att det blev fel.
Varje gång.
Jag är helt säker på att han har rätt.

1 kommentar:

  1. MEN VILKEN UNDERBAR BUTIK OCH TREVLIG BLOGG DU HAR!
    Knappar är underbart, naturmaterial likaså!

    SvaraRadera