fredag 12 juni 2009

En blöt bra dag

Det var en rolig förmiddag. Fast det regnade förfärligt. Men jag fick skjuts, till Strikk.

Jag hade med mig lite av varje i knappväg. Jag hade trevligt. Jag fick en beställning på lite av varje i knappväg.

Jag glömde mitt paraply. Men det gör inget för jag ska dit igen på måndag. Med fler knappar.

På tillbakavägen hann jag köpa med mig lunch från godaste Govinda vid Chapmans torg. Lyxade till det med en lassie också.
Det var helt lugnt i butiken helt länge och jag hann plocka med Strikk-beställningen innan det hände. Vid fyra kom de. Kunderna. Gamla rara bekanta och nya rara obekanta. Roligt. Trodde inte jag skulle beställa in några mer kläder före sommaren. Trodde fel. Det får bli en rätt fet beställning på måndag. Roligt.

Stängde som vanligt klockan arton och körde ett Govinda-inspirerat rejs i köket. Paus när A kom. Hon behövde sommarkläder för sin resa till värmen på måndag. Det fick hon.
Joy kjole:
Hon är så snygg!
Tricia kjole:
Mitt livs första pakoras blev rätt snygga de med:

Och så grymt goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar