torsdag 3 september 2009

Att ge sig själv Kärlek

För en tid sedan blev det tydligt för mig att vissa saker som är viktiga inte ska glömmas bort. Jag gav mig själv ett löfte, att ta mig ut i naturen, åtminstone varannan dag. Ganska ofta har jag lite olika "röstjobb" på förmiddagarna innan jag ska öppna butiken klockan tolv. Ganska ofta cyklar jag dit. Nu har jag bestämt att Fiskhamnen är en del av naturen. Tycker om lukterna, rösterna, de galet sugna trutarna, männen på taket, älven, den blå båten och allt det får mig att känna...

Sushilunch på pakethållaren
Sitta på kajen och se sin skugga i grönt grummel
Det såg ut som om de hade fest där på bryggan,
trutarna och gänget, fast inget vidare party.
Mer ett sån't där stelkalas,
där man aldrig hittar någon att landa hos,
när alla repliker skaver och inga ord eller ögon når ens hjärta.
Kanske helt enkelt för att alla har så skitlågt
blodsocker för att maten är försenad...
En annan dag ska jag ta reda på vad de gör däruppe...

En båt, en kran, en trut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar